14 companii moldovenești își vor vinde produsele pe piețele din UE, Rusia, Turcia, Namibia, Japonia și China, datorită granturilor oferite de PAC II

Unitatea de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității a aprobat spre finanțare alte 7 dosare de dezvoltare a afacerilor orientate la export.Companiile vor beneficia de asistență financiară nerambursabilă pentru a-și spori competitivitatea pe piețele externe de desfacere. Printre beneficiarii proiectului se numără producători de textile, uleiuri vegetale, ceaiuri, de produse electronice și mecanice, precum și servicii și tehnologii informaționale.

Unul dintre aceștia este producătorul de uleiuri ”Azamet Grup”, care intenționează să exporte o serie de produse noi, cum ar fi pâinea, inclusiv fără gluten, cu adaos de făină din seminţe de struguri sau făină din seminţe de cânepă, pastedin aceleași ingrediente, precum și lapte de cânepă fără conţinut de lactoză. În acest sens, compania a aplicat pentru finanțarea serviciilor de elaborare a fișelor tehnologice pentru noile produse, a unei strategii de marketing, precum și dezvoltarea instrumentelor de marketing a acestora – mărci comerciale, broșuri și cataloage, site web. Totodată, ”Azamet Grup” planifică să implementeze și certifice sistemul de management a calității ISO 9001, îmbunătățească planificarea strategică, managementul financiar și strategia de prețuri.

Un alt beneficiar este compania ”Ritlabs”, dezvoltatorul renumitului client poștal „The Bat”, utilizat de clienți din mai multe țări. Întreprinderea va beneficia de consultanță în elaborarea strategiei de dezvoltare pe termen mediu, auditarea proceselor interne ale companiei și analiza pieței regionale și internaționale de servicii de mailing.

Compania ”Vintoia-Exim” din Nisporeni va primi un grant pentru dezvoltarea unor linii noi de produse din fructe uscate și rehidrate, în special prune, visine, mere, pere și tomate, care vor fi exportate pe piețele Uniunii Europene și CSI. Vor fi elaborate politicile de produs, de preț și de promovare, începând de la ambalaj și terminând cu organizarea participării la o serie de expoziții specializate.

Ceaiurile moldovenești din plante vor ajunge pe mesele consumatorilor din Turcia Namibia și Bielorusia. Societatea comercială ”Doctor-Farm” produce o gamă de 40 de tipuri de ceaiuri cu adaosuri din plante și intenționează să exporte pentru prima dată cu sprijinul PAC II. Pentru a-și diversifica exporturile, managerii companiei planifică să-și consolideze imaginea prin elaborarea unei identități corporative, implementată inclusiv la nivel de ambalaj, să modernizeze website-ul și să se promoveze prin intermediul rețelelor de socializare, precum și să implementeze sistemul de management al siguranţei alimentelor.

Managerul companiei ”Benado Prim” vrea să cucerească doamnele din România cu hainele de marca ”Nanety”. Pentru a-și spori competitivitatea, din sursele oferite de PAC II va fi elaborat un studiu de piață, un brand-book și un look-book. De asemenea, conducătorii firmei vor să creeze un soft intern care ar duce la optimizarea costurilor producerii, evidența exactă a stocurilor, transparența evidenței contabile, exactitatea calcului sinicostului, supravegherea de la distanță a vânzărilor în regim online. Prin implementarea acestuia activitatea companiei ar deveni mai eficientă și ar putea face față provocărilor de pe piață.

Un alt producător de haine care vrea să exporte în România este ”Iradex Textil”. Pentru dezvoltarea afacerii, managerii companiei care produce pijamale și-au propus să creze propriul brand, logou, să îmbunătățească managementul prin consultanță și traininguri.

Directorul PAC II; Aureliu Casian îi îndeamnă și pe alți producători moldoveni să aplice la proiect pentru a beneficia de finanțare nerambursabilă dar și pentru a-și dezvolta afacerile și a intra pe piețele externe de desfacere. Amintim că PAC II oferă granturi în valoare de până la 200 de mii de lei. De susținere financiară pot beneficia IMM-urile din țară care vor să exporte. Banii sunt oferiți pentru servicii de consultanță. Printre serviciile ce pot fi acoperite de către PAC II se numără dezvoltarea unui plan de afaceri, studiu de piață sau de promovare, elaborarea strategiei de export și pregătirea documentației pentru comerțul internațional. Pentru a putea fi competitive la export, întreprinderile private vor primi finanțare și pentru elaborarea de mărci comerciale (design logo) și a identității corporative, a brandului de produs, catalogului de produse, paginii web sau a unui magazin on-line. Totodată, operatorii economici pot beneficia de instruiri pentru îmbunătățirea abilităților de prezentare, comunicare și a tehnicilor de organizare vânzări.

De la demararea PAC II au fost aprobate spre finanțare 14 dosare, alte 3 sunt in proces de evaluare.