După prezentarea colecțiilor vestimentare pentru copii în România și în Kazahstan, beneficiarul nostru, Vivi Art Boutique este și mai hotărâtă să iasă pe piețele externe.

La finalul lunii septembrie a anului trecut, mica întreprindere din Chișinău „Vivi Art Boutique” a primit finanțare în cadrul proiectului „Ameliorarea Competitivității” (PAC II), organizat de Banca Mondială. Unul dintre scopurile acestui proiect constă în suportul acordat companiilor autohtone pentru a-și spori capacitățile de a fi competitivi pe piețele internaționale.

Domeniul de activitate al „Vivi Art Boutique”

Compania „Vivi Art Boutique” a fost fondată în anul 2012. Directorul și proprietarul întreprinderii este Evelina Zara. Ea este foarte entuziasmată și încrezută în reușita inițiativei sale. Proiectul PAC II îi oferă oportunitatea să își exporte produsele. Conform spuselor Evelinei Zara, actualmente, direcțiile de prioritate pentru export sunt piețele din Ucraina și România, iar în viitor și cele europene.

„Vivi Art Boutique” are câteva direcții de activitate. Însă, doar producția de articole din materiale textile corespunde cerințelor pentru grant de la PAC II.

De la începutul activității sale, „Vivi Art Boutique” se poziționează ca producător de îmbrăcăminte pentru fetițe, jucării de pluș și de lenjerii de pat pentru copii: cearșafuri, fețe de pernă etc. „Sortimentul nostru este destinat copiilor cu vârsta cuprinsă între 2 și 14 ani, – spune Evelina Zara. – Fiecare colecție vestimentară include 20-25 de modele și alte 10 modele intermediare. Cât despre decor (lenjeriile de pat), la acest capitol avem în jur de 160 de articole”.

Actualmente, personalul întreprinderii numără 15 lucrători. Salariul net mediu este de cel puțin 5 mii de lei.

Aceeași calitate înaltă, la prețuri mult mai mici

Conform spuselor directorului executiv al proiectului PAC II, Aureliu Casian, până în 10 noiembrie 2016 au fost depuse 51 de dosare pentru obținerea de granturi (de la, respectiv, 51 de întreprinderi moldovenești). Pentru a primi finanțare, companiile trebuie să îndeplinească anumite cerințe: să aibă inițiativă de exportare a produselor sale și să plătească jumătate din costul proiectului. Totodată, numărul angajaților întreprinderii nu trebuie să depășească 249 de persoane. Astfel, rezultă că granturile sunt destinate întreprinderilor mici și mijlocii.

„Vivi Art Boutique” corespunde acestor cerințe. Evelina Zara își dorește foarte mult să își lanseze compania pe piețele mondiale. Prezentarea colecțiilor vestimentare pentru copii cu brandul „Vivi Art Boutique”, în România și în Kazahstan, a demonstrat faptul că producătorii din Moldova pot fi competitivi cu alte branduri renumite. „Îmbrăcămintea noastră este de o calitate înaltă – spune Evelina Zara. Noi utilizăm doar cele mai calitative materiale și furnituri, iar prețul produselor finale este de 3-5 ori mai mic, decât la producătorii cu brand renumit”.

Această reușita a inspirat-o pe Evelina Zara să încerce să își exporte colecțiile vestimentare. În acest sens au și fost procurate doar utilaje de ultima generație, dat fiind faptul că pe piețele mondiale vor concura cu branduri renumite.

Publicul țintă

Publicul țintă al producției textile a companiei sunt familiile tinere cu copii, cu venituri mijlocii și înalte.

Fondată în urmă cu trei ani, „Vivi Art Boutique” își promovează produsele și pe piața internă. Compania a amenajat un showroom la etajul trei al centrului comercial „UNIC” din Chișinău. Totodată, în această vară, colecțiile vestimentare pentru copii au fost demonstrate în cadrul paradei naționale de modă.

Pe lângă „Vivi Art Boutique”, alte patru companii din Moldova își prezintă colecțiile vestimentare pentru copii, în contextul unei piețe interne destul de mici. Au o influență negativă și factorii subiectivi – se păstrează presupunerile că produsele moldovenești sunt de o calitate mai proastă decât cele de import. Din această cauza, producătorii locali tind să procure din inerție produsele de import, în particular îmbrăcămintea, fără a intui faptul că produsele moldovenești pot concura ușor în materie de preț și calitate cu articolele analoage aduse din străinătate. Ar trece prea mult timp până s-ar schimba mentalitatea cumpărătorului din Moldova. De aceea, pentru astfel de companii ca „Vivi Art Boutique”, lansarea pe piețele externe ar reprezenta un pas vital.

Comerțul viitorului – comerțul online

Proiectul PAC II oferă suport și în crearea și promovarea unui site web atractiv și competitiv. „În Europa demult se cumpără online – spune Evelina Zara. Conform pronosticurilor, în viitorul apropiat până la 30% din cumpărăturile din Ucraina vor fi realizate pe internet”. De aceea, directorul „Vivi Art Boutique” își dorește să găsească specialiști pentru a crea un site cu țintă pe viitor, pentru ca acesta să fie atractiv și actual pe un termen de minim 5-6 ani, atrăgând cumpărătorii. „Prin intermediului magazinului nostru online vom comercializa doar produsele noastre”, – spune Evelina Zara.

Se preconizează ca colaborarea dintre „Vivi Art Boutique” și PAC II să se încheie la sfârșitul anului. Până atunci, Evelina Zara intenționează să realizeze toate punctele din contract și să își prezinte produsele cumpărătorilor din străinătate.

export1
export6
export5
export
export7
export3
export4
export9
export8
export2

Related Posts