Granturi de cofinanțare

      Granturi de cofinanțare (PAC Granturi) - este o sub-componentă a Proiectului Ameliorarea Competitivității. Componenta oferă întreprinderilor mici și mijlocii suport financiar nerambursabil pentru a investi în activități cu valoare adăugată sau procese orientate spre export.

      Scopul Componentei de Grant este de a ajuta IMM-le să implementeze un set de activități care urmăresc îmbunătățirea competitivității la export. Proiectul va ajuta întreprinderile moldovenești să-și mărească potențialul de export folosind serviciile de dezvoltare a afacerilor (SDA) și alte servicii relevante pentru a-și ameliora competitivitatea la export. Componenta are un buget de 3 milioane $USD, sumă de care vor beneficia aproximativ 250 IMM-ri în perioada 2015-2019.

      ETAPA DE APROBARE

      Ce finanțează PAC Granturi?

        • Servicii de dezvoltare a afacerii

        • Echipament

      Ce NU finanțează PAC Granturi?
      • Servicii de dezvoltare contractate și/sau cheltuielile suportate de către întreprindere înainte de semnarea Acordului de Grant
      • Cheltuielile pentru achitarea TVA, salariile personalului, arenda spațiilor, alte costuri operaționale

      Care este valoarea totală a grantului?

      • Valoarea totală a grantului este de 200 de mii lei.

      Care este valoarea grantului acordat pentru echipament?
      • Valoarea grantului acordat pentru procurarea echipamentului constituie 30 % din suma totală solicitată pentru finanțare
      Cine poate aplica la grant?
      • Agenții economici privați, rezidenți ai RM care au minim un an de activitate
      • Întreprinderile micro, mici sau mijlocii (IMM) cu până la 249 angajați
      • Exportatori direcți, companii din lanțului valoric la export sau cele care doresc să exporte pentru prima dată
      • Întreprinderile care au capacitatea financiară de a achita cel puțin 50% din costul total al serviciilor de dezvoltare a afacerii
      • Companiile din următoarele industrii exportatoare: produse alimentare și băuturi; produse electronice și mecanice; textile și îmbrăcăminte; tehnologii informaționale și externalizarea procesului de afaceri. *Agenții economici din alte sectoare, de asemenea, pot fi considerați pentru cofinanțare dacă proiectele acestora demonstrează îmbunătățirea competitivității.

        Cum aplic?

      • Completez Solicitarea de grant și o expediez la adresa de e-mail: grant@uipac.md
      • Adun setul de documente necesare pentru depunea dosarului
      • Depun dosarul la oficiul UIPAC

      Ce conține pachetul de documente?
      • Solicitarea de grant completată (inclusiv proiectul de îmbunătățire a afacerii);
      • Copia certificatului de înregistrare;
      • Extrasul din Registru de stat
      • Rapoartele financiare pentru ultimii doi ani (rezultate financiare, bilanțul);
      • Certificatul bancar pentru ultimul an (ce demonstrează capacitatea financiară);
      • Certificatul privind lipsa datoriilor de la IPFS;
      • Declarație privind valoarea ajutorului de minimis primit declaratia-privind-valoarea-ajutorului-de-minimis-primit.doc

      Cât durează procedura de aprobare?

      Dosarul de solicitare va fi evaluat în 3 etape și va dura până la 6 săptămâni:
      • Evaluarea conformității (inclusiv evaluarea de mediu) Descarc fisa-de-evaluare-mediu.doc. Documentul va fi agreat cu consultantul de mediu al Proiectului
      • Evaluarea tehnică
      • Validarea solicitării

      Ce se întâmplă după aprobarea dosarului de finanțare?

      • Beneficiarul semnează Acordul de Grant cu Unitatea de Implementarea a Proiectului Ameliorarea Competitivității
      • Beneficiarul informează Unitatea de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității despre contractarea prestatorilor de servicii și completează Fişa de verificare pentru contractarea serviciilor de consultanţă de către beneficiarii granturilor fisa-de-verificare-pentru-contractarea-serviciilor-de-consultanta-de-catre-beneficiarii-granturilor.docx
      • Beneficiarul prezintă copia Contractului de prestări servicii cu prestatorul
      • Beneficiarul semnează Contractul de prestări servicii cu prestatorul
      • După semnarea Contractului cu prestatorul de servicii Beneficiarul va lansa implementarea proiectului aprobat
      • Beneficiarul va fi monitorizat (inclusiv, vizite) de către Unitatea de Implementare a Proiectului Ameliorarea Competitivității ca proiectul de îmbunătățire a afacerii aprobat să fie implementat în termenul, bugetul stabiliți
      • Beneficiarul prezintă semestrial rapoarte de progres a proiectului
      • La finalizarea proiectului, Beneficiarul prezintă Raportul final

      Cum aleg prestatorul/furnizorul de echipament?

      • Prestatorul trebuie să dea dovadă de profesionalism și experiență în domeniul serviciilor solicitate pentru cofinanțare.
      • Prestatorul nu este în grade de rudenie cu beneficiarul.
      • Prestatorul poate fi persoană fizică sau juridică.
      • Prestatorul poate fi din R.Moldova sau din străinătate.

      Când semnez contractul cu prestatorul?
      • Beneficiarul semnează contractul cu prestatorul de servicii după semnarea Acordului de Grant cu Unitatea de Implementarea a Proiectului Ameliorarea Competitivității

      Când și cum solicit contribuția de grant?

      • Beneficiarul prezintă solicitarea de plată solicitare-de-plata.docx și toate documentele de confirmare a propriei contribuții
      • Documentele confirmative și facturile sunt verificate și aprobate de UIPAC
      • Verificarea și aprobarea documentelor va fi efectuată maxim în două (2) săptămâni și pot fi supuse unei vizite de monitorizare.

      • Dacă debursarea către beneficiar este aprobată, plata va fi efectuată în lei moldovenești în decurs de 10 zile lucrătoare. Plata va fi efectuată direct în contul bancar local al beneficiarului.