Performanțele întreprinderilor autohtone au fost apreciate în cadrul “Galei Businessului Moldovenesc”

La eveniment au fost prezenți agenți economici din toate domeniile de activitate, reprezentanți ai Parlamentului și Guvernului, ai administrației publice locale, ambasadori acreditați în Republica Moldova, parteneri de dezvoltare, Camere de Comerț mixte, membrii comitetelor organizatorice ale celor două concursuri, etc.

În cadrul ceremoniei de inaugurare a „Galei Businessului Moldovenesc”, Sergiu Harea, președintele CCI a RM, a precizat că evenimentul devenit tradiție reușește an de an să adune cele mai competitive întreprinderi din țara noastră. „La ediția curentă am premiat 120 companii ale căror produse și servicii sunt apreciate de consumatorii nu doar din țară, ci și de peste hotare. Acești 120 învingători, au fost aleși de către dumneavoastră- publicul țintă, care apreciați calitatea și competitivitatea produselor și serviciilor”, a mai spus Sergiu Harea.

Totodată au fost evedențiați cei mai creativi și eficienți întreprinzători și manageri din mediul de afaceri a RM alături de partenerii concursurilor și anume: Proiectului Băncii Mondiale de Ameliorare a Competitivității (PAC II), Proiectului Infrastructura Calității al DCFTA, Confederației Națională a Patronatului din RM și Agenției Statelor Unite pentru Dezvoltare Internațională (USAID).

Premiile câștigătorilor concursurilor au fost decernate de către oficialitățile din țara noastră, printre care Sergiu Harea, președintele Camerei de Comerț și Industrie a Republicii Moldova, Lilia Bolocan, director Agenția de Stat pentru Proprietate Intelectuală, Igor Șarov, Secretar General de Stat al Ministerului Educației, Culturii și Cercetării, Chiril Gaburici, Ministrul Economiei și Infrastructurii.

Participanților le-a fost înmânate premiile conform următoarelor nominalizări:

Nominalizarea închisă „REPUTAŢIE ŞI ÎNCREDERE” și nominalizarea „MARCĂ CONSACRATĂ”– 12 companii au fost premiate;

MARCA COMERCIALĂ „APRECIEREA CONSUMATORILOR” și „MARCA LOCALĂ” – 16 companii au fost premiate;

„DEBUTUL ANULUI”, MARCA COMERCIALĂ „EXPORT și MARCA COMERCIALĂ „INTER” – 15 de companii au fost premiate;

„FAVORITA ANULUI” – 12 companii au fost premiate;

„MARCA COMERCIALĂ RESPONSABILĂ SOCIAL” și Nominalizarea „REBRANDING” – 9 companii au fost premiate;

„PREMIUL PENTRU REALIZĂRI ÎN DOMENIUL CALITĂȚII”– 38 de companii au fost premiate (34 de lauriați și 4 diplomați);

De asemenea, 19 Consilii Raionale și Găgăuzia, care au reușit să prezinte la standuri commune a expoziției „Fabricat în Moldova 2019”, serviciile, produsele din regiunea lor, au fost premiate.

Concursul „Marca comercială a anului” a fost inițiat în anul 2003, cu scopul de a reliefa cele mai reuşite proiecte în domeniul creării şi promovării mărcilor comerciale autohtone pe piaţa internă şi externă, a spori competitivitatea lor şi a contribui la creșterea profesionalismului echipelor de marketing. La ediția curentă a competiției au participat 77 mărci comerciale naționale.

Concursul „Premiul pentru realizări în domeniul calităţii”, organizat de CCI a RM este la a treia ediție și are ca obiectiv promovarea companiilor ce implementează standarde în domeniul managementului calităţii şi motivarea întreprinderilor autohtone să penetreze noi pieţe de desfacere cu produse competitive şi calitative. Pentru marele premiu anul acesta au concurat 38 de companii.