„ApiNord” și-a dublat vânzările și a creat cinci noi locuri de muncă, cu PAC Granturi

În 2013 a fost fondată întreprinderea „ApiNord” care din start producea mai multe feluri de stupi: de la cei mai simpli, orizontali, până la cele supra-etajate.

Succesul vine la cei care muncesc cu pasiune și fac lucrurile cat mai bine posibil. Această lecție a învățat-o și Victor Lazăr, care, acum 15 ani, era doar un simplu spectator in tâmplăria tatălui său, aflată la periferia capitalei. Atunci a avut primele încercări de a-i da formă și culoare lemnului. In scurt timp a devenit un adevărat expert. Doar că nu a continuat sa meșteșugărească uși ca tatăl său, dar s-a aventurat să încerce ceva nou, și anume - să creeze stupi și rame pentru albini.

ApiNord” produce diverse tipuri de stupi: de la cei mai simpli, orizontali, până la cei supra-etajați

Victor spune că primele încercări au fost un eșec, totuși nu a renunțat la idee. A învățat din mers, cu fiecare pas își tot îmbunătățea produsele, astfel încât acum a ajuns să fie cel mai căutat de pe piața Moldovei.

In toate pornirile sale creative, Victor este susținut de familie, mai ales, de soția sa, la fel, implicată in procesul de management al afacerii. Ca urmare a dezvoltării, in 2013 a fost fondată întreprinderea „ApiNord” care din start producea mai multe feluri de stupi: de la cei mai simpli, orizontali, pană la cele supra-etajate. Primii stupi au fost din lemn de tei, dar cu trecerea anilor antreprenorul a observat că nu este suficient de rezistent la umiditate, așa că a trecut la pin și brad, lemn pe care continuă să-l aducă tocmai din Carpații ucraineni. Lucrurile mergeau strună, dar dorința de a-și surprinde clienții cu ceva nou nu-l lăsa in pace pe Victor. Așa că in anul 2015 a deschis un atelier de cusut și a început să producă echipament pentru apicultori. A adăugat in gama de produse câteva articole, cum ar fi: cămașă apicolă, mască, pălărie, holstic, perne pentru stupi și combinezon apicol. In prezent „ApiNord” este cel mai mare producător de echipamente pentru apicultură in Moldova.

Istoria de business a soților Lazăr ne arată că ambiția și dorința de perfecționare dezvoltă afaceri de succes.

Oricât ar părea de straniu, dar pană nu demult afacerea activa, practic fără o imagine bine pusă la punct. Deși știa cat de importante sunt pentru o companie un logo și promovarea produselor, întreprinderii ii era aproape imposibil să acopere cheltuielile pentru toate serviciile necesare.

Vestea bună însă a venit într-o zi de la colegii de breaslă care i-au spus lui Victor despre Proiectul Ameliorarea Competitivității II, finanțat de Banca Mondială. „Am depus dosarul cu toate actele necesare, iar in scurt timp am fost informat că ni s-a aprobat finanțarea. Nu-mi venea să cred. A fost transparent, simplu, ba mai mult, echipa proiectului m-a ajutat la completarea solicitării. Datorită sprijinului oferit de PAC II, „ApiNord” are logo-ul mult dorit pe care-l promovăm intensiv”, spune Victor.

Unul dintre lucrurile la fel de importante în era tehnologiilor informaționale este site-ul personalizat. Beneficiarul nostru a făcut mai mult decât atât. A fost creat un internet-magazin, astfel, încât să fie mai aproape de clienții aflați în orice colț al lumii. La fel, cu o parte din banii oferiți de Proiectul Ameliorarea Competitivității II, antreprenorul Victor Lazăr intenționează să schimbe designul și stofa din care este confecționat echipamentul pentru apicultori, astfel încât să corespundă cu cele europene care sunt un pic diferite. Asta i-ar permite sa intre mai ușor pe piața din Vest și de ce nu, să stabilească parteneriate durabile cu apicultorii europeni.