Banca Mondială continuă să susțină exportatorii moldoveni

Viorel Garaz, secretar de stat al Ministerului Dezvoltării Economice și Digitalizării a menționat în cadrul conferinței de presă organizată la Guvern că deși este o cale complicată pentru antreprenorii moldoveni, exportul este unul din domeniile cheie, care asigură dezvoltarea sectorului IMM pe termen lung, pentru accesarea unor piețe externe aduce companiilor know-how și competitivitate, dar și valoare adăugată și venituri mai mari. „Ministerul Dezvoltării Economice și Digitalizării acordă o atenție deosebită consolidării capacităților de export ale companiilor din Republica Moldova, atât prin intermediul inițiativelor guvernamentale de sprijin, cât și prin obținerea sprijinului financiar din partea donatorilor internaționali. Aș dori să exprim recunoștința față de Banca Mondială, care contribuie prin intermediul proiectului de consolidare a competitivității întreprinderilor mici și mijlocii la dezvoltarea sectorului privat, facilitarea accesului la resurse financiare și promovarea exporturilor”, a mai notat Garaz.
Potrivit lui Ion Iordachi, directorul general adjunct al Agenției de Investiții, primii 55 de antreprenori moldoveni vor merge în multiple vizite în România, unde se vor întâlni cu potențiali parteneri de export și vor stabili parteneriate de lungă durată. „Suntem bucuroși să anunțăm despre prima misiune de export, care va avea loc în România. Sperăm că antreprenorii noștri vor reuși să încheie contracte comerciale de export cu mai multe companii de peste Prut, astfel încât în scurt timp să înceapă să-și vândă produsele pe piața europeană”, a subliniat Iordachi.
Totodată, directorul Proiectului privind Competitivitatea Întreprinderilor Micro, Mici și Mijlocii, Aureliu Casian a precizat că misiunea de export organizată în România este una din cele patru care urmează a avea loc în cadrul proiectului susținut de Banca Mondială și de care vor beneficia cel puțin 240 de companii din țară. „Continuăm să susținem întreprinderile moldovenești care vor să exporte sau exportă, așa cum am făcut-o și în PAC II (Proiectul privind Ameliorarea Competitivității II). În cadrul noului program vom sprijini Agenția de Investiții prin mai multe activități, care au drept obiective promovarea exporturilor moldovenești și creșterea competitivității la export, printre acestea în anul curent se numără cinci sesiuni de export-morning prin care vom informa agenții economici despre oportunitățile piețelor din Egipt, România, Turcia, Austria și India, cel puțin încă 15 sesiuni de acest gen vor fi organizate in perioada 2024-2026 și patru misiuni de export către piețele-țintă pentru exportatorii moldoveni. Aceste activități se vor desfășura în strânsă cooperare cu programul de internaționalizare a Organizației pentru Dezvoltarea Antreprenoriatului, ”a mai menționat Casian.
Notă. Proiectul privind Competitivitatea Întreprinderilor Micro, Mici și Mijlocii (ÎMMM)” are un buget de 50 milioane dolari SUA și va fi implementat în perioada 2023-2027.